Op zondag 9 januari vond tijdens de 22e survivalrun in Beltrum de kick-off van Survival for Life 2011plaats. Beltrum staat ook wel bekend als de bakermat van de survival. Waar anders kun je beter je actie starten? Hang-On was met een enthousiast team aanwezig om in de speciale SFL kraam de bijzondere actieproducten zoals handdoeken, polsbandjes en SFL mutsen te verkopen. Zij werden wederom bijgestaan door ‘oude bekenden’ in Beltrum: Stef Beunk, Alois Kolkman en Eddy te Woerd. Dit jaar gaat de opbrengst van SFL naar KiKa.
Warme broodjes
De verkoop van de actieproducten liep als een trein. Omdat dit jaar gekozen is voor KiKa als goed doel waren er ook KiKa beren en sleutelhangers verkrijgbaar. Deze vonden gretig aftrek maar vooral de SFL fleecemutsen gingen als ‘warme broodjes’ over de toonbank. Om half vier waren alle mutsen uitverkocht! Dit was mede te danken aan een aantal zeer enthousiaste Hang-On leden die zich met hart en ziel hebben ingezet in de kraam die dag. Ook de steun van de ‘Beltrumse heren’ leverde extra klandizie op. Het netto verkoopresultaat van die dag was uiteindelijk € 892,94.
Erik stelt daad met hele run
Om de actie kracht bij te zetten had Erik de Heer, initiatiefnemer van Survival for Life, zich ingeschreven voor de hele run van Beltrum. Erik wilde hiermee een daad stellen. Na vier operaties en experimentele behandelingen tegen kanker wilde hij nog één keer de lange run lopen en met wedstrijdband finishen. Een bijna onmogelijke missie voor iemand die al zo veel aan zijn lijf heeft gehad. Wat Erik zelf niet voor mogelijk gehouden had, is dat hij de run niet alleen uitliep maar ook nog eens 3e werd bij de veteranen. Dat is echt Hang-On!
Zijn prestatie leverde ook nog eens een mooi sponsorbedrag op. Philips Healthcare sponsorde Erik’s run met € 2.000,–
In totaal leverde de kick-off een nettobedrag van € 2892,94 op. Een geweldige start van Survival for Life en een mooi beginbedrag voor KiKa!